onsdag 31 mars 2010

Purjo

Idag har varit en sjukt jobbig dag faktiskt. Det har bara krupit i kroppen på mig och jag har varit skitledsen. Jag vet inte varför egentligen, om det kanske kan vara att jag blir mer känslig nu när jag inte har cigaretterna att "döva" allt jobbigt med. Vad det än är så har det varit helskumt, värsta kärringen. Men jag antar att det blir bättre, man kan ju inte alltid vara på topp.
Jag tänkte jag skulle ta ut mina kärringfasoner på fönstrena i vardagsrummet. Helt värdelöst det med, jag putsade som den värsta galningen på tjack men likt förbannat så är dom randiga på vissa ställen. Hur fan putsar man fönster?! På den fronten är jag lika inkompetent som om en karl skulle föda barn. Det kanske finns någon putsa-fönster guide på google.. jag blir nästan imponerad av min egen inkompetens.
Hur som helst, eftersom fönster-terapin inte gick något vidare så tänkte jag ta ut mina fjanterier på att cykla lite. Så jag tog en timme på motionscykeln istället och det kändes faktiskt mycket bättre efter det. Har nästan varit på gott humör nu. Nästan. Sen ringde min kära Katriin och då blev jag såklart på bättre humör också, skulle någon avlyssna våra samtal skulle de förmodligen tro att vi var totalt sinnesrubbade. ;)
Emilia är iallafall frisk nu, så hon får gå till dagis imorgon och jag ska ner på stan och fixa lite och söka ännu fler jobb. Jag börjar verkligen bli less på hela situationen nu med att vara ensamstående och arbetslös. Det påverkar ju verkligen hela mig och jag mår inte alls speciellt bra över det. Man känner sig verkligen helt jävla värdelös på precis alla sätt och vis. Men det är fan inte lätt att försöka hitta jobb som ensam mamma. Jag menar, i restaurang branschen finns det ju massor med jobb. Men det är mindre lätt att hitta ett restaurangjobb som är på dagtid. Alla innefattar ju mestadels kvällar och helger och det är ju inte det lättaste när jag måste anpassa allting efter dagis öppettider.
Nej usch och fy! Hoppas på en bättre dag imorgon. Tills dess kan ni ju lyssna och njuta av den mysigaste in flames låten. Gah, man blir nästan kramig. :P



Hejpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar