fredag 2 april 2010

Låt barn vara barn!

Jag fastnade vid en dokumentär igår som handlade om en skönhetstävling för barn i England. Jag blev uppriktigt sagt ledsen när jag såg den. Små söta 7 åringar som på blodigt allvar kämpade för att vinna skiten genom att i små kläder och sminkade värre än en rysk callgirl stå på scenen och dansa som en liten strippa med rumpan vickandes åt alla olika håll. Seriöst? Varför vill man att ens barn ska växa upp i tron om att dom måste vara si eller så för att bli accepterade, och bland såna ideal och utseendefixeringar? Ena flickan blev helt förstörd för att hon inte vann, för då visste hon att hon inte var "snygg nog". Det är ju helt sjukt. Ett barn ska väl ändå inte behöva tänka på sånt?! Det är väl där föräldrarollen ska komma in redan från början och försöka få dom att förstå att dom är vackra och duger precis så som dom är? Såna här saker handlar ju enbart om föräldrarnas behov av bekräftelse och deras egna egon. Deras barn ska vara någon slags pokal till dom själva, dom vill ha dom vackraste barnen etc etc. Egoistiska idioter.
Nej lägg ner sånt där skit och låt barnen vara barn ffs. Det räcker väl redan med dom sjuka ideal som samhället tvingar så många att möta i tonåren och i vuxen ålder.

Bekräfta era barn och låt dom varje dag få veta att ni älskar dom precis som dom är. Dom är det finaste vi har och det ska dom också veta om.

1 kommentar:

  1. Ja jag såg den också! Tycker det är helt sjukt!
    Det går såna dokumentärer på Discovery också, som jag brukar kolla på när jag är hos mamma och pappa! Det är fruktansvärt! Usch!

    Våra barn är vackrast utan sånt! så så så vacker utan spackel! -sjunger- ;)
    ^^
    Puss

    SvaraRadera