måndag 29 mars 2010

Tant Röksugen

Nu har jag mot alla odds beslutat mig för att försöka fimpa cancerpinnarna. Åtminstone nästan. Så snart kommer ett nytt schizo att krönas här på gården. Med mitt galna beteende just nu känner jag att jag har en ärlig chans att ta hem segern. Det är en fasligt tunn tråd mellan skratt, irritation, småätande, rastlöshet och mindre genomtänkta yttranden just nu. Men galen eller inte så försöker jag ju åtminstone. Den gamla gårds-galningen flyttade ju tyvärr härifrån. Stackars grannar, no more finders-keepers lekar. Han var nog inte galen egentligen, utan i själva verket ett geni. Här i gottsunda har nämligen saker man lämnar ute utan uppsikt en fantastisk förmåga att liksom blixten bara gå upp i rök. Så han hade kanske helt enkelt tröttnat på inredningen och istället för att ödsla en massa energi på att köra iväg alla saker till sopstationen så slängde han ner allt från balkongen och sedan inväntade han detta otroliga fenomen. Ganska genialiskt faktiskt.
Och apropå galningar så är det nu fritt fram igen för strange-people gänget att äntra portarna till bandit boat i maj. Wiho! Då rockar vi in våren. :P Det kommer att bli lika awesome som förra gången, om inte ännu mer.

Imorgon har jag gett mig fan på att jag ska börja storstäda. Fönster och balkongen blir mina första offer. Av någon anledning så har det dykt upp en massa tomma ciggpaket på balkonggolvet nu när snön smält bort. Ännu ett märkligt fenomen.. ytterst märkligt faktiskt. Jag lovar att återkomma om det när jag hittat lösningen på detta mysterium.
Nu ska jag försöka släpa ut Katriin i regnet, så vi kan slänga lite sopor, utbyta lite onödiga fraser och kanske, om jag har tur, få höra de vidundrande trumpeterna som brukar ljuda här över gården ibland. Sen blir det en ny dos ipren till den lilla sjuklingen här hemma och sen blir det till att skeda täcket i brist på annat.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar