söndag 14 mars 2010

En skvätt drink för mycket?

Usch vad trött man kan vara. Men det har det varit värt. Helgen började med biljard, så sjukt längesen jag spelade det! Som vanligt så var 8:an som besatt och rusade ner i hålen hej vilt. Förstår inte vad dessa svarta bollar har emot mig. Men skojigt var det iallafall!
Lördagen tillbringades på eckerö-linjen. Riktigt rolig kryssning var det, jag tycktes drabbas av konstant skrattkramp. Var längesen jag skrattade så mycket haha.
Mitt i kaoset träffade jag på Tess! Hon var också på båten med sin karl och sin familj. Det var så himla roligt att få träffa henne igen, har saknat henne jättemycket!
Efter båtresan med torskar, flensisar, skitar, halva stjärtar och ögonpetande öronhår och allt annat som fanns där så var det ju dags för bussresan hem. Vi fick äran att gästas av de mest anti-glädje ordningsvakterna som mitt öga någonsin skådat. Han måste ha fått ganska ont i ansiktet med sina kroniskt rynkade ögonbryn och sitt ständiga stirrande crazy-eye, stackarn. Men eftersom vi prompt inte fick dricka på bussen så kunde vi väl åtminstone få sjunga lite? Eller? Lite allsång? Inte? Nehe.
Det blev aldrig någon utgång på kvällen som tänkt, men det var kanske lika bra. Min värld snurrade iallafall ganska gulligt redan när jag kom hem så det hade kanske vart dumt med mera alko. Full som ett ägg somnade jag på soffan hemma och där var kvällen slut. Ungefär.

Och sist men absolut inte minst.. Idag fick jag det efterlängtade smset från Matilda! Lilla Alexis har kommit till världen! STOOORT grattis till er gumman! Längtar tills jag får träffa lilla sötisen och de nyblivna föräldrarna. :)

Nu ska jag göra mig redo för att få hem mitt egna lilla busfrö.

Simma lugnt och akta er för det pickande öronhåret och det snusande skägget. ;)

1 kommentar: