söndag 7 mars 2010

Söndag..

Jag tyckte mig uppfatta en liten pik från min bittra vän, Katrin, idag om att jag är dålig på att uppdatera. Förstår inte vad människan talar om.
Men det är väl lika bra att jag försöker tillfredsställa ett av hennes många olika behov. Haha.
Idag har jag spenderat alldeles för mycket tid på att försöka få ordning på burken. Det verkar som att min dator också har behov. Att driva mig till vansinne. Datakunnig som jag är så är jag halvt flintis efter alla mina utåtagerande aggressioner. Bubblande ilska och ett kusligt starkt sug efter att kasta dig ner från balkongen har jag, lilla dator. Hur som helst så har det gått dåligt, så nu har jag gett upp för tillfället. Men creds till Basse som åtminstone försökt få min datakunniga ärthjärna på rätt spår.
Träningsvärk har jag också, ända ut i fingertopparna. Underbart. Det kan väl inte finnas någon bättre känsla än när man ska kliva upp ur sängen på morgonen och är tvungen att stanna upp, sedan slänga sig tillbaka på kudden för att inte spänna musklerna. Ligga kvar ett tag tills man kommer på den intelligenta idén att försöka rulla ner från sängen och landa på fötterna, tada! Briljant! Eller när man ska sätta sig på toaletten och även där får stanna upp halvvägs och nästan slänga sig ner på ringen och försöka pricka rätt så man inte hamnar på sidan av. Men träningsvärk är bra! Det är väl den enda smärta som faktiskt är någorlunda behaglig då man vet att man gjort något bra. En smärta som är mindre behaglig är dock min invalidiserade svanskota. Jag gjorde den sexigaste vurpan som någonsin skådats häromdagen. Jag kallar den "glödhett svanskotestuds med sopor i trappan". På så sätt slipper jag förhoppningsvis berätta alla läskiga detaljer kring detta drama och vad som hände med soppåsarna jag hade i handen.
Men nu ska jag försöka lägga allt bakom mig och se fram emot en ny vecka med (förhoppningsvis) ännu mera sol och massa andra smaskigheter. Och en andra födelsedag med min lilla trollunge också!

So long gott folk!

2 kommentarer:

  1. Mannen! Min magövning lär vara jobbigt.. men din lårövning får mig att aldrig vilja sära på benen igen! xD hahahahahaha

    SvaraRadera
  2. Hahahahaa... Elin, det är sjukt vad jag saknar dig! Och det inser jag genom att glo lite i din blogg! Bara genom att läsa att du har ramlat i trappan får mig på strålande humör! ;)
    Fy vad hemskt, tänker du nu! Men icke, min vän, det skulle ju kunna ha vart värre! ;)
    Puss <3

    SvaraRadera