söndag 20 maj 2012

Snart sommar

Vaknade en smula förvirrad imorse. Med påsar under ögonen blev jag väckt imorse, eller idag, och tog en kik på klockan som visade 11.30. Herregud, ågren AB, sovit bort halva dagen. Och som om inte det vore underbart nog så upptäckte jag sedan till min förtjusning att jag dessutom hade sovit mig till en nackspärr också. Tjolahopptjolahej! Meeen med strålande sol och 20 grader varmt kan man ju inte sitta inne och bittra så vi gjorde oss i ordning med kaffe i termosen och en hopslängd fruktsallad och gick ut på gården. Efter en stund kom Marie, Daniel, Theo och lilla Olivia ut också så vi satt där som gamla ugglor och drack kaffe och pratade skit medan Theo och Emilia tröttade ut varandra i lekparken. Sen bestämde vi oss för att grilla lite så middagen spenderades även den ute i lekparken med trevligt sällskap. De fick till och med uppleva Emilias pruttfilosofier. Allt är prutt enligt henne. Ganska intressanta tankar hon har faktiskt. Man kan i princip fråga henne vad som helst och alltid få samma förtjusande svar. En helt vanlig vardagskonversation kan se ut såhär;

-Vad har ni ätit för mat på dagis idag då hjärtat?
- Öhhhhm.... öööööhm... PRUTT!
- Okeej... vad.. eh.. gott.

eller...

-Vad vill du dricka till maten? Vatten eller mjölk?
- PRUTT!
-Okeej.. men jag häller upp lite mjölk till dig här då..
- Nej! Jag vill ha PRUTT!!

eller som alldeles nyss...

- Emilia nu har du sprungit upp ur sängen 7 gånger. Gå och lägg dig.
- Men.. men... men... PRUTTKORVEN är i mitt rum och tittar på mig!!

Jag har till och med fått en alldeles egen sång.. den går nånting i stil med "Mamma är en pruuutt, mamma är en pruttkorv, mamma är en pruuutt.."
Det ni. ;)

Nu ska jag försöka söva min lilla tomte som inte alls vill sova utan smyger omkring och kikar fram bakom dörren stup i kvarten.

Wish me luck / Pruttkorven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar