tisdag 22 maj 2012

Äntligen klar.

Igår var den stora dagen. Skolexamen. Kände mig lite som när jag var barn och skulle till skolavslutningen. Pirrig och fjantig. ^^ Visste inte riktigt om jag skulle se fram emot det eller inte. Nu har jag ju haft mina studier och varit student men i samma sekund som jag nu lämnade skolan så skulle jag officiellt vara arbetslös och inte ha något alls att göra. Lite småskrämmande tanke. Det var en trevlig dag dock, vi hade sista psykiatrilektionen på dagen (vilket också innebar att man sett den ytterst egendomliga damen som höll lektionerna för sista gången, puh), sedan håltimme tills middagsbuffén skulle äga rum. Håltimmen började givetvis med en desperat jakt på bolaget och spenderades sedan på logen med fnittrande fruntimmer och en flarre rosé som jag och Maria smuttade i oss rätt snabbt. Kände mig nästan som ett med Gustavsbergs A-lagare där jag satt och halsade vin direkt ur flaskan. Meen vad gör man när naturens tillgångar inte kan frammana ett dugligt vinglas? Sen var det dags för krubb och broschutdelning och därefter bar det av in till avgaser och pissluktande gator i stan. Vi hittade ett rätt mysigt ställe som hette vampire lounge. Inget nytt förmodar jag men nytt för mig, den lilla bleka utbölingen från Uppsala. Blev en lugn och trevlig kväll med trevliga tjejer och en del skitsnack.
Och idag fortsatte min tur, bakis med värmevallningar som en klimakteriekossa och en gnutta trögtänkt slängde jag i mig lite resorb och alvedon och for iväg till Nacka på en arbetsintervju och när jag satt på bussen hem så ringde de upp mig och talade om att de diskuterat färdigt och att jobbet var mitt om jag ville ha det. Kung. Och tusen skedar, bockar och kramar till bästa Francisco som ställde upp som min referens och talade så gott om mig när de ringde honom!

Imorgon hoppas jag faneme på sol så man för en gångs skull kan slänga av sig paltorna och låta fläsket  stekas fritt på ballen, när man äntligen är hemma!
Nu jävlar är jag trött så nu sliter jag gladeligen av mig kläderna och hoppas på att herr Blund besudlar mig, och det omedelbart.

Händerna på täcket gott folk! /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar