måndag 8 november 2010

Totalt meningslöst. Egentligen.

Bla bla bla. Jag skulle kunna inleda med en tråkig historia som beskriver dagens eskapader, men jag väljer att avstå, för att skona era hjärnor från den upphetsningen då hela min dag och även en del av kvällen gått åt till plugg. Plugg, plugg och plugg. Fruktar att ni skulle bli lika upphetsade som jag blir av att läsa om diktare som italienaren Dante som levde för en sisådär 700 år sen. MUMS! Gillar ni inte klangen av hans antika ord som Smälek, kvalda eller begabba? Speciellt det sista där klingar ju så bra. Det låter som något man skulle kunna hälla ur sig om man skulle få en släng av tourettes. BEGABBA!! Nej men seriöst, det är ju kul att man förstår vad man läser. Det blir så givande då, tycker jag.

Annars har vi hunnit med lite annat också sen sist jag skrev. Tog en sväng till IKEA och handlade lite prylar, som det märkligt nog alltid blir när man äntrar Ingvar Kamprads portar. Blev 2 leksakslådor till Emilias leksaker, tallrikar och muggar, en liten matta och förmodligen några saker till som jag redan glömt. Sen blev det en sväng till Bygg-Ole för att införskaffa flera trådkorgar till garderoberna, blev några prydnadskuddar till soffan också när vi ändå var på gång. Sen i fredags så hade vi barnvakt så då blev jag bjuden på jättegod mat inne i stan av min älskling! Sen tuffade vi vidare till bowlinghallen där kvällen skulle avslutas. Det blev ett rejält gäng, jag tror vi var 16 pers. Morgan hälsade på också. ^^ Sen bar det av hemåt. Blev en mycket intressant resa hem måste jag säga. Stötte på några kundvagnar på vägen och fick sen några trevliga färdkamrater på motorvägen. :P En rolig kväll var det iallafall!
Från det ena till det andra. Nu är min ansökan iallafall skickad och godkänd av kommunen här! Så nu är det bara att vänta på domen som ska komma ca 1 vecka innan utbildningen startar. Wiho! Jag gillar verkligen att dom är såna tidsoptimister. Hur som helst så är det ur världen nu och det är ju faktiskt bra iallafall.
Och på fredag får jag träffa mina favoritmilfar Katriiin och Bola! Då vankas det nämligen bandit kryss igen! Längtar som bara sjutton! :D
Nej nu är det dags att svänga mina lurviga lite känner jag.

Simma lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar