onsdag 20 oktober 2010

Sjukdag

Har en sjukling hemma idag. Så det har faktiskt inte blivit så mycket gjort som jag hade hoppats på. Försökt att plugga så gott jag kan men det är lite svårt när man har en liten kramtjej klängandes på en hela tiden och som ska rita i mina anteckningar. ^^
Har tagit bort ena spjälsidan på sängen nu så hon kan gå i och ur själv och det utnyttjar hon ju såklart. Imorse vaknade jag av att hon lyfte bort mitt täcke och kröp ner bredvid mig på min kudde och drog tillbaka täcket igen, haha, sen fick jag massor med klappar på kinden och massa "heeej mamma" och när hon tycker att jag ska gå upp så sliter hon av mig täcket och säger åt mig att jag ska gå upp, eller så drar hon undan täcket från mina fötter och kittlar mig under fötterna. Det tycker hon är skitkul, asgarvar och skriker "killekillekillekill". Hon är så sööööt! Hon har börjat prata som 17 nu och det kommer så roliga kommentarer ibland. Igår morse när jag bäddat ner henne framför bolibompa så vinkade hon åt mig och sa "Hejdå. Hämta godis." Och så skrattade hon! Haha. Och häromdagen när hon pruttade så reste hon sig och tittade efter prutten och när den inte syndes någonstans så berättade hon att prutten hade åkt hem i sin bil. ^^ Hon är så go min lilla prinsessa!

Nu är det dags för ett lunchförsök, inte det lättaste kan jag säga när hon är sjuk.

1 kommentar:

  1. HAHA! Jag älskar barn, de är så sköna! :P <3

    SvaraRadera