torsdag 15 april 2010

Jäla siitTV

Länge sen jag uppdaterade nu. Igen. Har äntligen blivit frisk iallafall, trodde nästan ett tag att jag aldrig skulle ta mig ur den förkylningen. Fy, vilken horribel sak. Men sist jag kollade så levde jag iallafall, lite hosta och så bara men det är ju världsliga saker?
Helgen blev väldigt bra, Trumpetens mamma tog Emilia, underbara kvinna. Hon är så snäll som ställer upp och hjälper mig!
Blev en trevlig tripp till huvudstaden i fredags iallafall och lördagen fortsatte med raj raj, söndagen kände jag mest för att ligga i soffan av någon anledning och den obligatoriska herr bakispizza & co kom förbi en sväng också. Det blev en ganska kort visit dock, men trevlig.
Och från det ena till det andra så tittar jag på scrubs just nu och undrar i mitt stilla sinne, är alla tv kanaler efterblivna..? Har dom hakat upp sig på nåt sätt, eller vad är det för fel? Det borde nästan höra till allmänbildningen att veta exakt hur många ggr dom har visat en serie på TV och när den tagit slut, börjat om på samma serie igen. Och alla filmer man sitter och mimar till varje helg. Nej.. hujjedamej, lite variation kan ju vara farligt. Vi kanske slutar duscha, får sittsår i rumpan och dör av ett fastväxt, inflammationsbildande, gigantiskt konkelbär om de börjar sända nya program på tv.
Mja, jag stör mig faktiskt en skvätt på att de alltid visar samma samma år ut och år in. För en nattuggla som mig är tv:n lite av en bundis.
Nej, nu ska jag ringa den förkylda trumpeten och föreslå att vi startar en egen kanal. My God, vilken underbar värld det skulle bli.

Sweet Dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar