tisdag 6 april 2010

Jippihaj.

4:e dagen nu med förkylningen from hell. Dags att bli på bättringsvägen nu tycker jag, det finns ju så mycket annat skoj att lägga tiden på än att ligga hemma nerbäddad i soffan hela dagarna. Men idag fick jag iallafall lite frisk luft och t.o.m lite sol! Underbart! Var ner på stan en sväng på anställningsintervju, igen. Få se om det går bättre den här gången då. Det var ju väääldigt många som skulle in på intervju så jag har väl inte så höga förhoppningar egentligen men liite positiv måste man ju vara iallafall! :) Jag försökte kurera mig så gott det gick innan jag åkte, med alvedon, hostmedicin och en massa nässpray, men en skvätt pinsamt var det ju att komma dit svimfärdig och ha röst som en förkyld anka och inte veta om jag kvackade för högt eller lågt med locken för öronen. Meeen å andra sidan så visste dom ju om att jag var sjuk redan och dom bad mig ju komma in ändå så.
Passade också på att springa in och kolla på skorna, som jag spanat in ett tag nu, och kikade ifall dom fanns kvar. Och det gjorde dom. Lite småputt (eller egentligen ganska mycket) för att jag inte har råd att köpa dom nu, men det är bara att hoppas hoppas hoppas på att dom finns kvar när jag får pengar igen! I want them. I want them bad!
Nu har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska göra resten av dagen, eller om jag ens tänker/orkar göra något alls. Nu för stunden ska tant iallafall bädda ner sig i soffan igen och hoppas på att tvätten kommer att hänga upp sig själv och på bättre tider, när jag ändå håller på.

Ha det bäst! See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar