fredag 30 juli 2010

Hjärtkrossande..

Jag råkade klicka in på en hemsida nyss. Den var tillägnad en liten flicka som hette Linn. En helt frisk liten tjej som vid 4½ års ålder blev akut sjuk och då fick diagnosen Hepatosplenisk T-cells lymfom, någon typ av cancer i levern, 4 månader efter det somnade hon in och blev en ängel. Dum som jag är så kunde jag ju inte låta bli att läsa deras historia och kika i fotoalbumet som dom lagt upp. Fy fxx alltså. Jag grät som ett barn när jag läste det, jag kan/vill inte ens föreställa mig hur det måste kännas att förlora sitt älskade lilla barn. Bara tanken på det får mig att vilja kräkas. Jag vill bara springa in till Emilia som sover sött och bara lyfta upp henne och krama och pussa på henne. Det får verkligen en annan att tänka till ordentligt, här sitter man och gnäller över sunkig ekonomi och andra skitsaker. Vad skulle inte föräldrar som Linn's göra för att byta mot såna skitproblem? Man ska vara tacksam för det man har och inte bitter över det man inte har. Jag må ha en del problem just nu, men jag har iallafall en underbar familj, underbara vänner och en underbar kille, som alltid finns där och stöttar mig. Och jag har världens vackraste, mysigaste, underbaraste lilla dotter och hon mår bra och hon finns här hos mig. Jag kan krama och pussa henne precis när jag vill. Vad kan egentligen slå det..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar