onsdag 24 februari 2010

Time runs wild

Snart är det dags för min lilla älsklings-Matilda att få sin efterlängtade lilla bebis. Det är så himla spännande! Jag kan inte fatta att hon ska bli mamma. Hon kommer att bli en riktig super-mamma! ;)
Det får mig också att tänka på hur fort tiden egentligen har gått sen jag själv satt där med min runda mage. Känns som att det var igår jag låg i sängen och kände Emilia vända och vrida sig och sparka där inne. Eller när hon precis tittat ut och jag kunde hålla henne i mina båda händer, hon var så liten. Fick syn på hennes vagga när jag var ute i förrådet häromdagen, fick hon verkligen plats där? Nu när jag tänker efter så var den t.o.m jättestor för henne så jag fick bädda upp med filtar och kuddar runt henne för att hon skulle få det lite trängre, som när hon låg i magen.
Min lilla tjej börjar bli stor. En egen liten individ, med egna känslor och egna viljor och tankar. Jag kan inte låta bli att skratta när hon varit i farten, man undrar vad hon tänkt när hon kastat ner något i vattenglaset eller lagt en rå potatis i min väska.
Hon är så underbar min lilla flicka. Oavsett vad så kommer jag alltid att vara stolt över henne och jag kommer alltid att älska henne. Så länge hon finns här så klarar jag allt.

See ya

2 kommentarer:

  1. Du är så jävla söt gumman!
    Jag har ju att lära av världens bästa babel-mamma!! ;D
    Älskar dig mer än jag kan beskriva med ord ska du veta! Saknar dig varje dag och tänker Jämt på våra tokigheter!
    Puss <3

    SvaraRadera
  2. Ja du Elin, hur ska kunna förstå att både du o Matilda inom kort har varsitt barn?? Minns mycket tydligt andra tider med er! Både roliga o även mindre roliga. Men visst är det mest roliga minnen vi har!! Så mycket tok ni gjort tillsammans, och så mycket skratt det var när ni umgicks. Minns du när ni skulle på balen? så mycket fix med hår o smink mm så hann ni nästan bara dit, så ringde ni o ville hem igen, det va fest någonstans, o ni ville dit ist. Eller när ni satt som ugglor i trädet nere vid Hassan. Hahaha mycket finns att berätta, men jag spar det!!
    Kramar i massor från Tossemor

    SvaraRadera